PwC helpt Belgen om Brabançonne te zingen

Datum: Brussel,  12 oktober 2012

Contactpersonen

• Philippe Vyncke, Markets Leader, PwC Belgium, e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • Saskia Rademakers, Marketing & Communication, PwC Belgium, e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

PwC helpt Belgen om Brabançonne te zingen PwC lanceert The Brabansinger, de app die het Belgische volkslied voor u zingt

Als sponsor van de Rode Duivels helpt PwC het nationale elftal aan te moedigen en ontwikkelde een nieuwe app die er op ludieke wijze voor zorgt dat iedereen de Brabançonne kan meezingen.

Keer op keer zien we hoe trots de Nederlanders, Duitsers, Fransen en Italianen zijn op hun nationale volkslied en hoe goed ze dit van buiten kennen. Jammer genoeg weten we allemaal dat Belgen daarentegen de Brabançonne zelden kunnen meezingen. Voetballers, atleten, zelfs onze politici hebben moeite met de woorden. PwC brengt daar nu verandering in met The Brabansinger, een handige smartphone-app die het volkslied voor u zingt.

Hoe werkt het?
De app is heel eenvoudig opgebouwd. Eerst kies je Nederlands of Frans als taal. Er verschijnt meteen een mondje dat de Brabançonne zingt. Je kunt doorheen een reeks verschillende monden scrollen, waarbij je bovendien kunt kiezen tussen de mond van een man of een vrouw. Hou vervolgens je smartphone voor je mond en het lijkt alsof je meezingt. Je kunt zelfs de tekst mee volgen mocht je ambitie hebben om de tekst toch van buiten te leren.

PwC, sponsor van de Rode Duivels
PwC ondersteunt met deze app onze Rode Duivels, waarvan het sponsor is: “Bij PwC wilden we vooral iets ‘fun’ doen en tonen dat we als sponsor van de Rode Duivels ook echt iets voor de supporters kunnen betekenen. We willen met deze applicatie ook helemaal geen politiek statement maken, we zijn enkel trots om sponsor te zijn van onze nationale voetbalploeg. Als we het huidige enthousisme rond de ploeg zien, willen we ons steentje bijdragen door alle supporters ook tijdens het volkslied te verenigen.”, aldus Philippe Vyncke, Markets Leader bij PwC Belgium.

De Duiveluitdagingen
De timing om deze app te lanceren is in aanloop van de interland België-Schotland. “Niet alleen in het uitverkochte Koning Boudewijnstadion hopen wij dat alle supporters de Brabançonne uit volle borst mee zullen zingen maar ook in alle duizenden ‘mini-stadia’ over heel het land die opgezet zijn dankzij de Duiveluitdagingen”, aldus Philippe Vyncke.

Voor meer informatie of om de app te downloaden, ga naar www.pwc.be/brabansinger.

°°°

Over PwC

PwC-firma's helpen organisaties en individuele personen de waarde te creëren waar ze naar op zoek zijn. Wij vormen een netwerk van firma's in 158 landen met meer dan 180.000 medewerkers die zich engageren tot het leveren van kwaliteit in audit-, fiscale en adviesdiensten. Laat ons weten wat u belangrijk vindt en lees meer over ons op www.pwc.com.

'PwC' verwijst naar het PwC-netwerk en/of een of meer firma’s die er deel van uitmaken. Elke firma is een afzonderlijke juridische entiteit. Zie www.pwc.com/structure voor meer gedetailleerde informatie hierover.

Informatie voor de redacties

PwC veranderde zijn naam van 'PricewaterhouseCoopers' in 'PwC', met een grote 'P' en 'C' en een kleine 'w' alleen in het logo worden de drie letters klein geschreven.

Voor meer informatie of een interview over dit onderwerp, gelieve contact op te nemen met Geert Poisquet (0479 33 44 89) bij Luna. Ons mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

De PwC-persinformatie is ook te vinden in de PwC press room.