Gezocht: 300 nieuwe medewerkers voor PwC

Datum: Brussel, 8 oktober 2012

Contactpersonen

• Saskia Rademakers, Marketing & Communication, e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

“Getuigenissen werknemers zijn beste promotie voor de meerwaarde van de werkgever”

PwC, de leverancier van professionele diensten, geeft vandaag het startschot van zijn nieuwe rekruteringscampagne ‘Move forward’. Het bedrijf wil tegen september volgend jaar 200 pasafgestudeerden en ruim 100 ervaren professionals aanwerven. De rekruteringsactie wordt ondersteund door een nationale mediacampagne op radio, in kranten en online en een roadshow langs enkele belangrijkniversiteitssteden van ons land. De campagne is dit jaar opgebouwd rond de getuigenissen van werknemers van PwC. Hun eigen ervaringen en verhalen over de internationale carrièrekansen, de vele opleidingsmogelijkheden en de expertise die ze zo hebben ontwikkeld, zetten de troeven van PwC als werkgever extra in de verf.

‘Move forward’ niet mogelijk zonder het juiste talent

De rekruteringscampagne is in eerste instantie gericht op jonge professionals en laatstejaarsstudenten, en dan vooral uit de juridische en economische richtingen. Het aantrekken van de juiste talenten en de wijze waarop zij zich verder ontwikkelen via opleiding, begeleiding en samenwerking zijn essentieel voor de toegevoegde waarde die PwC aanbiedt aan zijn cliënten.

“Een bedrijf staat of valt met de kwaliteit van zijn medewerkers”, zegt Peter D’hondt, Partner verantwoordelijk voor Human Capital bij PwC. “En dat talent moet je als werkgever dan ook koesteren als je wil vooruitgaan als organisatie. Als bedrijf kan je potentiële werknemers verleiden met allerlei mooie extraatjes en aantrekkelijke beloftes, maar als je die achteraf niet kan waarmaken, val je als werkgever al snel door de mand. Vandaar dat wij in deze campagne onze medewerkers aan het woord laten. Zij zijn tenslotte onze beste ambassadeurs en hun getuigenissen zijn voor ons als werkgever de best denkbare reclame.”

Uit de verhalen van de medewerkers blijkt dat de opleiding en de ontplooiingskansen een enorme troef zijn van PwC. Maar ook de mogelijkheid op een internationale carrière en de high profile cliënten zijn een absoluut pluspunt. Volgens de medewerkers werkt ook de aanwezige expertise heel stimulerend en vinden ze ook dat er voldoende kansen worden geboden om de professionele carrière binnen het bedrijf een eigen richting te geven.

“Talent aantrekken is één ding, maar dat talent ook bij je bedrijf houden, dat vraagt een voortdurende inspanning. Wij leggen de nadruk daarbij op opleiding en ontwikkeling. Als bedrijf moet je de medewerkers voldoende kansen bieden om de weg te vinden die het best bij hen past. Onze medewerkers krijgen jaarlijks gemiddeld 4 weken opleiding, een investering van om en bij de 23 miljoen euro per jaar. Daarnaast voorzien we coaching en begeleiding. Als de medewerkers zich niet ten volle kunnen ontwikkelen, kan je er als bedrijf ook niet op vooruit gaan. Teamwork is trouwens ook erg belangrijk in onze business. Door die doorgedreven samenwerking kunnen de medewerkers ook de nodige expertise opbouwen en heb je ook een enorme uitwisseling van kennis. Veel van onze medewerkers vinden overigens dat de aanwezige knowhow een toegevoegde waarde is voor hun ontwikkeling binnen ons bedrijf”, aldus Peter D’hondt.

Opvallende roadshow en unieke rekruteringsaanpak

Het startschot van de ‘Move forward’-campagne, die ondersteund wordt met nationale radiospots en printadvertenties, is een unieke roadshow die vanaf vandaag langs 4 universiteitssteden trekt. Leuven, Brussel, Antwerpen en Gent krijgen het bezoek van een grote, deels transparante, bolvormige tent in de vorm van een ‘bubble’, waar studenten op een informele manier kunnen kennismaken met PwC en zijn medewerkers.

Peter D’hondt: “Onze kick-off events blijken jaar na jaar een enorm succes. Het biedt de studenten de mogelijkheid om in een ongedwongen sfeer meer te weten te komen over PwC, de medewerkers en de bedrijfscultuur. Na deze kick-offs kunnen de deelnemers terecht op hun campus waar ze in kleine groepjes, interactief, meer gedetailleerde informatie krijgen over ons bedrijf, de carrièremogelijkheden en hoe het is om voor PwC te werken. Daarna kunnen ze worden uitgenodigd voor de Selection Days, de eigenlijke rekruteringsdagen van PwC. Daar doorlopen de kandidaten op één dag de volledige selectieprocedure en krijgen ze diezelfde avond nog te horen of ze een contract krijgen aangeboden, een vrij unieke aanpak in de rekruteringswereld.”

Op het vlak van rekrutering beperkt PwC zich overigens niet tot deze kick-offs in deze vier steden alleen. De zoektocht naar nieuw talent is een doorlopend proces waarbij het bedrijf gans het jaar door regelmatig aanwezig is op de campussen van alle Belgische universiteiten. Meer informatie over al deze ‘Move forward’-activiteiten is te vinden op www.careers.pwc.be.

Over PwC

PwC-firma's helpen organisaties en individuele personen de waarde te creëren waar ze naar op zoek zijn. Wij vormen een netwerk van firma's in 158 landen met meer dan 180.000 medewerkers die zich engageren tot het leveren van kwaliteit in audit-, fiscale en adviesdiensten. Laat ons weten wat u belangrijk vindt en lees meer over ons op www.pwc.com.

'PwC' verwijst naar het PwC-netwerk en/of een of meer firma’s die er deel van uitmaken. Elke firma is een afzonderlijke juridische entiteit. Zie www.pwc.com/structure voor meer gedetailleerde informatie hierover.

Informatie voor de redacties:

PwC veranderde zijn naam van 'PricewaterhouseCoopers' in 'PwC', met een grote 'P' en 'C' en een kleine 'w' alleen in het logo worden de drie letters klein geschreven.

Voor meer informatie of een interview over dit onderwerp, gelieve contact op te nemen met Geert Poisquet (0479 33 44 89) bij Luna. Ons mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

De PwC-persinformatie is ook te vinden in de PwC press room.