Effectenmakelaar Yves De Coster vervoegt Leleux Associated Brokers

Lauriane Douchamps bij Luna
GSM: +32 495 59 38 01

Yves De Coster versterkt het Brusselse kantoor van Leleux Associated Brokers

Brussel, 27 maart 2012 – De Belgische beursvennootschap Leleux Associated Brokers verrijkt haar kantoor in Brussel met de knowhow en expertise van Yves De Coster. De Coster vervoegde begin maart het beursgenoteerde bedrijf en zal er met zijn 40 jaar ervaring in de financiële sector vertegenwoordiger worden voor de bank- en investeringsdiensten.

Yves De Coster kwam voor het eerst op de beurs als vereffenaar in 1968. Vervolgens werd hij afgevaardigde in december 1971 en benoemd tot wisselagent in december 1974. Doorheen zijn uitgebreide professionele loopbaan deed hij een grondige kennis op van de beurswereld. In 1974 richtte hij namelijk zijn eigen beursvennootschap op. Die leidde hij tot in 2002, waarop hij bestuurder werd van Bonnewijn, Renwart, Van Goethem & Co. Vanaf 2005 vervulde hij dezelfde functie bij Delande & Cie tot in december 2011. In maart 2012 ging hij van start bij Leleux Associated Brokers.

Yves De Coster heeft tijdens zijn carrière steeds een persoonlijke band onderhouden met zijn klanten, gebaseerd op vertrouwen, en gestoeld op bekwaamheid, veiligheid en vertrouwelijkheid. De Coster verwoordt het als volgt: “Die relatie met de klant en de kwaliteit van onze adviezen bij hun beslissingen over hun beleggingsportefeuille staan voorop.” Die visie sluit naadloos aan bij de filosofie die Leleux Associated Brokers aanhangt sinds haar oprichting.

Olivier Leleux, afgevaardigd bestuurder van Leleux Associated Brokers, is erg verheugd over de komst van Yves De Coster: “Het is belangrijk dat Leleux Associated Brokers een hoog bekwaamheidsniveau blijft bieden en dat onze klanten centraal blijven staan in onze filosofie. Yves De Coster beschikt over een enorme ervaring en we delen eenzelfde visie op het beroep. Op basis van zijn beurservaring en zijn persoonlijkheid kunnen wij alleen maar uitkijken naar een bijzonder vruchtbare samenwerking."

Voor verdere informatie of voor een interview, gelieve contact op te nemen met Lauriane Douchamps bij Luna: 02 658 02 91 ou Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Over Leleux Associated Brokers NV

Leleux Associated Brokers is een onafhankelijke Belgische beursvennootschap, opgericht in 1928. Met meer dan 30 kantoren in heel België en meer dan 120 medewerkers, waarvan 25 de titel van effectenmakelaar dragen, biedt Leleux Associated Brokers investeringsdiensten (Gericht Beleggingsadvies en Portefeuillebeheer) aan meer dan 15.000 particuliere klanten aan. Anderzijds biedt Leleux Associated Brokers dienstverlening rond transacties en bewaring van effecten voor 8 financiële instellingen. Via de internettoepassing "Leleux On Line", die het o.a. mogelijk maakt orders in real time te plaatsen zonder menselijke tussenkomst, biedt de beursvennootschap ook anderen investeringsdiensten aan zoals Link met de Beurs en vermogensbeheer. De vennootschap is lid van talrijke beurzen zoals NYSE-Euronext en NYSE Liffe, de beurs van Luxemburg, de beurs van Londen en Xetra waarop ze real-timetoegang biedt. Leleux Associated Brokers biedt ook de mogelijkheid om on-linetransacties uit te voeren op NASDAQ, NYSE, AMEX, OTC BB en CBOT en indirect op meer dan 18 buitenlandse beurzen. De vennootschap is verder geaggregeerd voor de verdeling van Staatsbons en is lid van FundSettle. Voor meer informatie: http://www.leleux.be.