Gfi Informatique: financiële resultaten 2011

Elsie Van Linthout bij Luna

Omzetgroei: +5,4%
Verbetering van de operationele marge: +17,4%
Sterke groei en verbetering van de marge in de Benelux

Windhof/Haasrode, 22 maart 2012 - Gfi Nord (waarvan Gfi Benelux 95 % vertegenwoordigt) realiseerde een zakencijfer van 24,3 M€ in 2011 (ten opzichte van 18,1 M€ in 2010), wat een groei van 34,3 % betekent, waarvan 21,6 % organische groei. De Benelux zag zijn operationele marge evolueren van 3,4 % in 2010 naar 5,8 % in 2011.

In maart 2011 is Gfi ook extern gegroeid: de overname van ARES versterkte de aanwezigheid van Gfi in Frankrijk en Luxemburg. Naast zo’n 400 medewerkers in Frankrijk telde ARES ook een dertigtal medewerkers in Luxemburg. Deze laatsten werden opgenomen binnen de structuur van Gfi Benelux, dat zo zijn aanwezigheid op de Luxemburgse markt meer dan verdubbelde.

«Deze sterke groei kan toegekend worden aan het geslaagde transformatieproces van Gfi», licht Pascal Meyers, Managing Director van Gfi Benelux toe. «Er zijn immers meer activiteiten van de groep op de lokale markt geïntroduceerd, zoals sectorexpertise en software. Maar het gaat met name ook over industriële modellen, zoals specifieke oplossingen voor de industrialisatie van softwareontwikkeling, voor mobiliteit, en voor innovatie en onderhoud van softwaretoepassingen en infrastructuren.»

Voor het volledige persbericht, klik hier.

Wenst u een interview met Pascal Meyers, Managing Director van Gfi Benelux, of met Vincent Rouaix, CEO van Gfi, neem dan contact op met Elsie Van Linthout bij Luna: +32 2 658 02 70, +32 475 26 01 03, of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Over Gfi

GFI is een Europese dienstenleverancier op informaticavlak. Het van oorsprong Franse bedrijf is actief in 5 domeinen: consulting, application services, enterprise solutions, infrastructure services en bedrijfssoftware. De groep is aanwezig in 10 landen met ongeveer 8 700 werknemers en heeft 12 competence centers, 2 software factory’s en 3 off-shore centers. Haar omzet bedroeg 618,1 miljoen euro in 2011. In de Benelux telt de onderneming 230 medewerkers. Er zijn vestigingen in Haasrode-Leuven, Waver, Gent, en Windhof (L).

Voor meer informatie: www.gfi.be, www.gfi.lu en www.gfi.fr