e5 mode werft twee nieuwe IT-managers aan

Gsm +32 495 59 38 02

e5 mode werft twee nieuwe
IT-managers aan

Opdracht is om het digitaliseringsproject uit te tekenen

Sint-Niklaas, 17 mei 2018 – Winkelketen e5 mode werft Johan De Witte aan als nieuwe IT-manager. Jeroen Ellegiers neemt als IT-projectmanager de projectopvolging voor zijn rekening. De aanwerving van het duo is de start van een digitaliseringsproject bij e5 mode. Een goede ICT-infrastructuur om de klant nog beter te kunnen bedienen, is namelijk een van de speerpunten van nieuwe CEO Alexander Talpe.

Met de aanwerving van Johan De Witte als IT-manager wil e5 mode de digitale transformatie inzetten. De Witte zal samen met Jeroen Ellegiers het projectmanagement bij e5 onder de loep nemen en de IT-infrastructuur ordenen en updaten.

Bij e5 krijg ik de kans om de volledige digitale transformatie in goede banen te leiden”, zegt De Witte. “Er staan een aantal digitaliseringsprojecten op stapel die moeten resulteren in een efficiëntere ‘best of breed’ IT-infrastructuur. We zetten volop in op dienstverlening: de kwaliteit zal verhoogd worden voor onze klanten en collega’s. Snel en beweeglijk, dat zijn de kernwoorden van onze digitale transformatie.”
De algemene projectopvolging is mijn taak”, zegt Ellegiers. “Ik zal de projectvoering naar een hoger niveau tillen en ook de interne business accounts hierin coachen. Op dat vlak is er een mentaliteitswijziging nodig: de verantwoordelijkheid voor IT-projecten moet bij de mensen die de tools effectief gebruiken liggen. ‘Business driven IT’ is de toekomst.
Investeren in digitalisering is vandaag onvermijdelijk. Een goede IT-infrastructuur is de basis voor een vlotte werking”, legt CEO Alexander Talpe uit. “We hebben daarom nood aan bekwame IT-profielen. Het doel van dit traject is niet alleen om interne processen te verbeteren, maar vooral ook om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn.
Johan De Witte heeft al 30 jaar ervaring in ICT in verschillende domeinen. Hij werkte onder andere bij GSK, Caterpillar en deed de laatste 10 jaar specifieke ervaring op in de retailsector als IT-manager bij Veritas.

Jeroen Ellegiers begon zijn loopbaan bij Engie (toen nog GDF SUEZ) als business analist. Daar zorgde hij voor de structurering van verschillende IT-systemen. “Na een heroriëntatie op professioneel vlak was het duidelijk dat ik beter functioneer in een kleiner bedrijf. Daar krijg je doorgaans echt inspraak. Je beslissingen hebben meer impact. Zo kan je echt iets betekenen en veranderen binnen een bedrijf. Te veel structuur zorgt voor stilstand, maar dat wil niet zeggen dat je overhaast en onoverzichtelijk te werk moet gaan. Ik ben van mening dat als je projecten eerst grondig uittekent, er bij de implementatie minder problemen zullen zijn.

Johan De Witte (IT-manager) en Jeroen Ellegiers (IT-projectmanager)

Wenst u meer informatie of een interview, gelieve dan
contact op te nemen met Anne-Camille Bettens bij Luna:

Over e5 mode

Familiebedrijf en modeketen e5 mode is een vaste waarde in het Belgische modelandschap. Onder het motto ‘zo zie ik me graag’, brengt e5 mode betaalbare en kwalitatieve kleding op de markt. De modeketen verkoopt een mix van eigen en internationale merken, voor vrouwen en mannen, ook in haar webshop. e5 mode richt zich op 40-plussers en krijgt elk jaar 500.000 klanten over de vloer.
Het bedrijf werd gesticht in 1979 en heeft 70 winkels, verspreid over heel België, waarvan twee Experience Stores. e5 mode stelt ca. 470 mensen tewerk. De jaarlijkse omzet bedraagt ruim 80 miljoen euro. Het hoofdkantoor van e5 mode is gevestigd in Sint-Niklaas. e5 werd al een aantal keer verkozen tot ‘Beste Winkelketen van België’ in verschillende categorieën en kreeg de ‘Webshop Award Belgium 2017-2018’ voor zowel dames- als herenmode.
Voor meer informatie: http://www.e5mode.be/