Marie-Julie Wilkin wordt verantwoordelijke voor human resources bij Your Nature

Marie-Julie Wilkin wordt verantwoordelijke
voor human resources bij Your Nature

HR-verantwoordelijke om uitgebreide wervingscampagne
in goede banen te leiden

Antoing, 3 mei 2018 – Your Nature versterkt zijn team en werft Marie-Julie Wilkin aan als HR-verantwoordelijke. Wilkin zal zich zowel toeleggen op de ondersteuning en ontwikkeling van het bestaande team, als op de toekomstige aanwervingen. Ze zal mee nadenken over de uitwerking van het HR-beleid van het Your Nature-project.

Het Your Nature-project, dat in volle ontwikkeling is, zal veel lokale jobs creëren, zowel in de toeristische sector zoals bij de reservaties, de ontvangst en de administratie, als in kaderfuncties of meer operationele jobs. In die context lanceert Your Nature een uitgebreide wervingscampagne, in samenwerking met arbeidsbemiddelingsdienst Forem, Mirewapi, het ‘Maison de l’Emploi’ en de Stad Antoing. Het exclusieve rekruteringssysteem werkt via één adres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en ontvangt nu al sollicitaties. Het systeem zal vanaf de herfst volledig operationeel zijn, wanneer de functieprofielen volledig klaar zijn.

Om die ontwikkeling van het project te omkaderen, heeft Your Nature Marie-Julie Wilkin aangeworven als HR-verantwoordelijke. Reizen en mensen ontmoeten, zijn de passies van Wilkin. Het idee om in de hotelsector te werken spreekt haar al van kleins af aan en het heeft haar nooit losgelaten. Al snel wou ze ook haar teams de kneepjes van het vak doorgeven om zo klanten een onvergetelijke verblijf te geven.

Wilkin begon haar carrière aan het onthaal waar ze graag klanten verraste met persoonlijke attenties om hen zin te geven om terug te keren. Daarna werd ze de verantwoordelijke voor een onthaal-team en later nam ze een HR-functie op bij een grote hotelgroep waar ze aan de bron van het HR-beleid, de opleiding en de kwaliteit van de service zat. Vervolgens werd Wilkin gerante voor een hotel met een 40-tal kamers voor een onafhankelijk merk. Met een klein team waakte ze daar over verschillende functies; van receptie, over reservaties en boekhouding, tot het toezicht op schoonmaak en onderhoud.

Deze veelzijdige, heel verrijkende ervaring, liet me toe om de verschillende functies, hun uitdagingen en de nodige competenties om ze goed uit te voeren, te begrijpen”, zegt Wilkin. “Ik heb geleerd om creatief te zijn met beperkte middelen. Ik heb financiële management en accounting-skills verworven en ik leerde vooral om altijd verder te gaan dan wat er verwacht wordt.

Het was liefde op het eerste gezicht met het Your Nature-project. “Dit is een echte kans om nieuwe uitdagingen aan te gaan, in een stimulerende, verfrissende en aangename omgeving, bij een project dat rust op menselijke waarden”, gaat Wilkin verder. “Een rol spelen in het lokale toerisme, jobs creëren en activiteiten in de regio mee ontwikkelen, liggen me nauw aan het hart. De natuur heeft een overheersende plaats in mijn dagelijkse leven. De nadruk op natuurlijke bronnen bij Your Nature en de korte circuits die de ecologische voetafdruk beperken, zijn in overeenstemming met mijn persoonlijke waarden.”

Voor Wilkin is een langetermijnvisie op HR de sleutel tot goede prestaties. Vandaag moet bij elke actie van een bedrijf worden nagedacht wat de impact op de toekomst is. Daarbij moet rekening gehouden worden met het evenwicht tussen de functies, de mensen en de commerciële bedoelingen.

Als gecertificeerd coach en trainer wordt Wilkin gedreven door talentontwikkeling, voor haar de doorslaggevende factor om buitengewone prestaties te bereiken. “Meer dan naar het diploma, kijk ik naar de competenties en de persoonlijkheid van kandidaten. De grootste rijkdom van een bedrijf, is haar menselijke kapitaal”, aldus Wilkin. De toewijding van medewerkers aan het project en de waarden van Your Nature, is voor Wilkin essentieel: door hen te betrekken bij het definiëren van de doelstellingen en door hen de kans te geven om zich de strategie toe te eigenen.

Marie-Julie Wilkin, HR-verantwoordelijke Your Nature

Voor meer informatie of een interview met Your Nature
gelieve contact op te nemen met Muriel Lefébure bij Luna:

Over Péronnes Invest nv – Your Nature

Péronnes Invest werd opgericht in 2014 en is de drijvende kracht achter Your Nature. Het consortium van investeerders mobiliseert 80,9 miljoen euro aan regionale en Europese openbare en privéfondsen – waarvan 23,3 miljoen privékapitaal, 13,1 miljoen openbare fondsen en 44,5 miljoen bankfondsen. De familie de Ligne is de hoofdaandeelhouder, samen met Paul Bertrand, Patrick Brami en Anne Fourcade, een van de architecten van het resort.

Your Nature is een ecovriendelijk resort in aanbouw in het domein van Bois de Péronnes in Antoing (Henegouwen), aan de grens met Frankrijk. Het beschermde natuurgebied van 280 hectare is in handen van de prinsen van de familie de Ligne. De ontwikkeling is voorzien in drie fasen, in de laatste fase zal het resort 575 vakantiehuisjes tellen en 9 gemeenschappelijke gebouwen.

Voor meer informatie: https://yournature.be/