Faculty Club organiseert benefietconcert en -diner ten voordele van kankerpreventiefonds

Anne-Camille Bettens bij Luna
Tel +32 2 658 02 96
Gsm +32 495 59 38 02

Faculty Club organiseert benefietconcert en -diner
ten voordele van kankerpreventiefonds

Doel is 10.000 euro ophalen voor het goede doel

Leuven, 8 februari 2018 – Faculty Club, het vergader- en congrescentrum in het historische Groot Begijnhof in Leuven, organiseert op 6 maart een benefietconcert en -diner. De opbrengst gaat naar het Jozef De Wever Prostaatkankerpreventiefonds van het UZ Leuven. Het concert is een hommage aan Louis Neefs, die dit jaar 80 jaar zou geworden zijn. Faculty Club heeft als doel om 10.000 euro op te halen.

De financiële opbrengsten van het benefietconcert en -diner schenkt Faculty Club aan het J. De Wever Prostaatkankerpreventiefonds. Dat fonds ondersteunt het wetenschappelijk onderzoek naar preventie, opsporings- en behandelingsmethoden van prostaatkanker van de dienst Urologie van het UZ Leuven. Het fonds wil ook informatie over prostaatkanker aanbieden en zo breed mogelijk verspreiden.

Faculty Club is geen commerciële instelling, maar een vzw afhankelijk van de KU Leuven”, zegt Peter Herbiest, Algemeen Directeur van Faculty Club. “We willen onze infrastructuur en onze mensen af en toe ter beschikking stellen van de maatschappij. Op deze manier maken we onze sociale rol waar. Met de benefietactie brengen we de muzikale en de gastronomische wereld samen in de historische setting van de Faculty Club.”

Het is de tweede keer dat Faculty Club een benefietconcert ten voordele van het Prostaatpreventiefonds van het Universitair Ziekenhuis Leuven (UZ) organiseert. In 2017 kon de vzw € 8000 schenken aan het fonds. Dit jaar wil Faculty Club € 10.000 ophalen voor het goede doel. Tijdens het klassiek concert vorig jaar traden Noémie Schellens en Shadi Torbey op.

Louis Neefs zou in 2018 80 jaar geworden zijn. Zijn zus Connie Neefs brengt een hommage aan het werk van de zanger, samen met zijn nicht Hannelore Candries en Hans Peter Janssens, bekend operazanger en musicalacteur. Het concert gaat door in de Sint-Jan-De-Doperkerk in Leuven. Sterrenchef Roger Souvereyns van het vroegere restaurant Scholtenshof in Hasselt, verzorgt samen met koks van de Faculty Club het aansluitend gastronomisch diner.

Programma 6 maart
  • 18u30: onthaal in Sint-Jan-De-Doperkerk
  • 19u00: benefietconcert
  • 20u30: receptie in Faculty Club
  • of 20u30: gastronomisch diner

Overhandiging van het bedrag van de benefietactie in 2017

Wenst u meer informatie of een interview met Peter Herbiest,
gelieve dan contact op te nemen met
Anne-Camille Bettens bij Luna:

Over Faculty Club

Faculty Club is een vergader- en congrescentrum ingebed in het Leuvens Groot Begijnhof, erkend als UNESCO werelderfgoed. Het is de enige event-locatie wereldwijd ingebed in een UNESCO werelderfgoed. Faculty Club verwelkomt zowel bedrijven als academici, verenigingen en particulieren. Het centrum biedt vergader- en congresfaciliteiten aan, feestzalen, banketten en een à la carte-restaurant: Cum Laude. Het bedrijf krijgt jaarlijks meer dan 80 000 gasten over de vloer en stelt 30 personeelsleden tewerk. Het is een vzw die zijn oorsprong vindt in de KU Leuven.
Faculty Club gaat prat op horeca- zowel als ecologische labels, waaronder vermelding in de Gault&Millau, 2 vorkjes in de Michelin gids, de Groene Sleutel en de Smiley.

Voor meer info: www.facultyclub.be.