Energieleverancier Mega ziet aantal klanten verdriedubbelen

Communicatiepartner:
Isabelle Schmit bij Luna

Energieleverancier Mega ziet
aantal klanten verdriedubbelen

• Omzet stijgt met 67% in 2017
  • Extra investeringen in Vlaanderen gepland

Luik, 15 januari 2018 – Mega, de enige volledig Belgische leverancier van elektriciteit en aardgas, maakt de balans op na drie jaar activiteit. Het bedrijf kende een forse groei van zowel de omzet als het aantal klanten. “Het is ons doel om in 2018 energie te leveren aan 120.000 klanten in heel België”, zegt Michaël Corhay, CEO van Mega.

Mega is gevestigd in Luik en zowel haar aandeelhouders als haar personeel zijn volledig Belgisch. Het bedrijf is goed op weg om de grootste onafhankelijke Belgische leverancier van gas en elektriciteit te worden. Momenteel levert Mega energie aan 85.000 klanten.

Stevige groei

Mega werd opgericht in 2013 en de resultaten voor de eerste jaren zijn uitstekend, zo zegt Michaël Corhay, CEO van Mega. “Het aantal klanten is tussen 2015 en 2017 verdriedubbeld, van 27.600 klanten eind 2015 tot 84.000 klanten aan het eind van vorig jaar.
Onze omzet op zijn beurt steeg tussen 2014 (1,6 miljoen euro) en 2015 (18,7 miljoen euro) met 1100 %. In 2016 (30,6 miljoen euro) kwam er nog eens 65 % omzet bij en in 2017 (50,8 miljoen euro) was er 67 % groei. Onze activiteiten zijn ook al sinds 2015 winstgevend.
We hebben de doelen die we drie jaar geleden vooropstelden, bereikt”, zegt Corhay. “We hebben een levensvatbaar en duurzaam energiebedrijf ontwikkeld dat zijn gebruikers respecteert. En dat allemaal in een zeer concurrentiele omgeving.

Sleutels tot succes

De groei van Mega werd mogelijk gemaakt door een combinatie van factoren: een respectvolle relatie met de klant, interessante energieprijzen en een strategie die een groene en lokale aanpak vooropstelt.
Door onze duurzame en goedkopere contracten zijn we erin geslaagd om een aantal groepsaankopen in Wallonië binnen te halen. Onze kwaliteitsvolle klantendienst, onze prijspolitiek (met minder dure energie) en het feit dat we een lokale leverancier zijn, hebben een boost gegeven aan de rekrutering van nieuwe klanten. De mond-tot-mondreclame van onze klanten is de beste vorm van publiciteit voor ons. We beschouwen onszelf als het beste, volledig Belgische alternatief voor de multinationals in de energiesector”, zegt Corhay.
Bovendien is Mega de enige Belgische leverancier van gas en elektriciteit die een uitstekende score* krijgt van Greenpeace. Via haar moederbedrijf IMG Invest beschikt Mega over productiecapaciteit voor zonne- en windenergie.

* Het klassement voor groene energie van Greenpeace is een rangschikking waarbij elke leverancier een score op 20 krijgt. De score wordt toegekend op basis van de investeringen (50 %), de eigen productiecapaciteit en/of aankopen van elektriciteit (35 %), en de geleverde energiemix (15 %). Mega haalt in deze rangschikking mooie punten: 17/20.

Toekomstige investeringen in Vlaanderen

Mega heeft ook voor de komende jaren ambitieuze plannen. “In 2018 willen we energie leveren aan 120.000 klanten in heel België. Een van onze andere doelen is om onze lokale, volledig Belgische aanpak te versterken. Omdat we een groot deel van onze groei in Vlaanderen willen realiseren, was het belangrijk om een vestiging te openen in Leuven. We hebben al 5 mensen aangeworven in Leuven en daar zullen er in 2018 nog eens 5 bijkomen”, besluit Michaël Corhay.
Op dit moment heeft Mega meer dan 11.000 klanten in Vlaanderen.

°°°
Over Mega
Mega (Power Online NV) werd opgericht in 2013 en is een leverancier van groene energie voor zowel particulieren als voor bedrijven. Het Belgische bedrijf heeft zijn zetel in Luik. Het bedrijf werd opgericht door twee Belgische ondernemers, Michaël Corhay en Thomas Coune. Ze kregen daarbij de financiële steun van de Luikse zakenman Laurent Minguet.
Mega sluit zijn energiecontracten rechtstreeks af met lokale, groene energieproducenten (bijvoorbeeld voor wind- en zonne-energie) of koopt zijn energie op de beurzen. De aandeelhouders van Mega investeren rechtstreeks in de productie van hernieuwbare energie, bijvoorbeeld door de aankoop van een windmolen, de exploitatie van een biomassacentrale of een zonnepanelenpark, enz.

Mega stelt momenteel 26 mensen tewerk.

Kijk op www.mega.be voor meer informatie.

Woordvoerder: Kenneth De Maeyer, Marketing en Communicatie Verantwoordelijke Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., 04 242 47 48 of 0486 35 86 53

Wenst u meer informatie, neem dan contact op met Isabelle Schmit